La candidata de SUMAR – En Comú Podem reclama la cartera per revertir la situació del Rodalies i el traspàs imminent del servei per “fer tot el que no s’ha fet durant aquests quatre anys i que esdevingui un sinònim de transport accessible i eficaç, no de retards i incidències”

La cap de llista de SUMAR – En Comú Podem, Aina Vidal, ha anunciat avui a una roda de premsa a la seu d’EFE Barcelona la intenció de l’espai polític de portar el Ministeri de Foment en el proper Govern de l’estat. Vidal ha lamentat “la decepció per a molts catalans i catalanes que la primera ministra de transports catalana no hagi estat capaç de revertir el mal estat de les Rodalies”. La candidata considera que “tot i que s’ha invertit més que mai i per primera vegada hi ha hagut un Govern que ha complert amb Catalunya, això ha estat només per la nostra insistència”.
“Si l’any passat 18.000 trens van tenir algun problema, i només des del gener els catalans han perdut 228.000 hores pels retards de Rodalies, és evident que no és suficient, que cal millorar”, ha sentenciat Vidal. La diputada ha afirmat que l’excusa no pot ser només que “l’execució va més lenta del que desitjarien”, perquè “el que hi ha és un problema de prioritats”. I és que per a la candidata, el Ministeri de Transport, de la mà del Govern de la Generalitat amb Junts i sense “ha prioritzat l’ampliació de l’aeroport i el Quart cinturó a una millora del servei de Rodalies que ha estat marginada, i això és un error.
Per això, Vidal ha anunciat que demanaran la cartera ministerial: “En el pròxim govern estatal demanarem el Ministeri de Foment per solucionar els problemes actuals del Rodalies. Perquè volem que el servei de Rodalies sigui sinònim de transport accessible i eficaç i no de retards i incidències. Perquè volem fer tot allò que no s’ha fet aquests quatre anys”.
Per a la cap de llista de SUMAR – En Comú Podem, “ni un sol euro del Ministeri de Transports pot anar a cap infraestructura que no sigui Rodalies mentre hi hagi un sol català que arriba tard a la feina per culpa dels retards”. Una de les principals prioritats de l’espai polític és la de reduir la jornada laboral per sortir una hora abans de la feina, per la qual cosa “no podem perdre aquesta hora en el transport públic, Rodalies ha de ser un transport públic on ningú es deixi hores i hores de la seva vida”, ha conclòs Vidal.