El portaveu anuncia que En Comú Podem continuarà insistint a desprogramar un projecte desfasat com el Quart Cinturó i en l’aposta pel tren com a model de mobilitat.
El diputat critica la falta de planificació hidrològica del Govern per fer front a la sequera i demana tancar la porta definitivament a l’insostenible projecte del Hard Rock
El portaveu d’En Comú Podem, David Cid, s’ha referit aquest matí en roda de premsa al Parlament a la gestió del Govern de la pitjor sequera de la història de Catalunya. Cid ha explicat que aquesta ha de ser “la primera prioritat del país” i ha lamentat que el Govern torni a anar “tard i malament” per la seva falta de planificació, que ha comportat l’expedient de la Comissió Europea a la Generalitat per no presentar a temps la planificació hidrològica. “No s’està tenint visió de país a l’hora de gestionar la sequera, el Govern s’està limitant a posar pedaços”, ha assenyalat el portaveu.
En aquest sentit, Cid ha criticat que, en l’actual situació de sequera, el Govern “continuï sense tancar clarament la porta a les macro ocurrències contraproduents com el Hard Rock”. El diputat ha avançat que En Comú Podem ha inclòs un punt de rebuig al projecte del macrocasino a la moció que es votarà aquesta setmana al Ple del Parlament sobre les necessitats del Camp de Tarragona. Un projecte que si s’acabés duent a terme, com ha recordat Cid, “consumiria la mateixa aigua cada any com tota la ciutat de l’Hospitalet”, un municipi de 250.000 habitants. “És absolutament incoherent defensar polítiques per fer front a la sequera i a la vegada apostar per un projecte que seria totalment insostenible”, ha sentenciat Cid.
Sobre la reunió entre el Govern i la Generalitat pel conveni de la B-40, el portaveu ha retret que l’executiu en minoria d’ERC té “les prioritats equivocades, volent destinar 200 M€ per construir una carretera per sobre del traspàs de Rodalies, quan el que necessitem és una aposta per la mobilitat sostenible”. Cid ha posat d’exemple “el desdoblament de la línia R3 de Rodalies fins a Vic, que és fonamental i molt més urgent per a la mobilitat del Vallès”. En aquest sentit, el Cid ha afirmat que l’aposta dels comuns és clara: “volem ser un país de trens”. Finalment, el portaveu també ha assenyalat, que “malgrat les notícies, considerem que l’acord no està encarrilat i estan lluny fins i tot en el traçat”.