El ple aprova la moció d’En Comú Podem, defensada pel diputat Lucas Ferro, per encarar les necessitats de mobilitat i el servei de les persones del Baix Llobregat

El grup parlamentari d’En Comú Podem ha portat al ple del Parlament una moció, que ha estat aprovada en la seva totalitat, per defensar les principals necessitats del Baix Llobregat, centrades especialment en la mobilitat i el servei a les persones. A la moció s’han recollit diferents demandes del territori, com el rebuig a la construcció d’una pista al mar per ampliar l’Aeroport del Prat o la necessitat de millorar la mobilitat a la comarca amb l’ampliació de la xarxa del tramvia amb la connexió del Trambaix i el Trambesós.
El diputat d’En Comú Podem Lucas Ferro ha defensat la moció destacant que el Baix Llobregat és un territori “amb un desequilibri evident entre les grans infraestructures de mobilitat rodada, com les autopistes o l’aeroport, i la manca de transport públic que la interconnecti com a comarca”. El diputat ha mostrat el rebuig de l’espai polític a l’ampliació de l’Aeroport del Prat i la proposta de fer-ho amb una pista sobre el mar: “Prou d’ocurrències amb una comarca que ja assumeix en excés el preu de la mobilitat privada”.
En segon terme, Ferro ha destacat que la connexió dels tramvies és una bona notícia per Barcelona, però que “també ho ha de ser per al conjunt de l’àrea metropolitana”, per la qual cosa, el diputat considera que “la connexió del Trambaix i el Trambesós, juntament amb el soterrament a Sant Feliu obren la possibilitat de fer del Trambaix una peça clau per connectar-nos com a comarca”. Aquesta connexió permetria interconnectar les dues bandes del riu Llobregat, arribant fins a Molins de Rei i connectar-lo amb Sant Vicenç dels Horts i Pallejà, i entre Cornellà i Castelldefels.
El candidat a l’alcaldia de Molins de Rei també ha assenyalat la necessitat de reduir el temps de desplaçament interurbà: “El principal desincentiu avui per fer servir el transport públic és que costa el doble de temps que fer-ho en vehicle privat, juntament amb la falta de freqüències”. Per això, Ferro ha reclamat fer de l’autobús una via ràpida per desplaçar-se amb la millora de freqüències i una aposta pels carrils Bus-VAO, “a la B-23, a la A-2 i al tram entre Castelldefels i Barcelona“. Pel que fa a la mobilitat a peu i en bicicleta a la comarca, el diputat ha demanat que aquesta “ha de ser segura, amb carrils específics, que no siguin inundables i permetin connectar els municipis i els polígons”. El diputat ha reclamat també solucionar els problemes de la xarxa de Rodalies i d’FGC amb la millora de freqüències i seguretat
Ferro ha finalitzat la seva intervenció assenyalant que “l’aposta per infraestructures públiques no pot acabar comportant una tala d’arbres en espais urbans” com passa a les obres de connexió de les dues línies de Ferrocarrils de la Generalitat.
L’alcaldable ha estat acompanyat per representats de l’espai al Baix Llobregat com els cap de llista Claudio Carmona (Cornellà), Lídia Muñoz (Sant Feliu), Jordi Gil (Sant Vicenç dels Horts), Antonio García (Vallirana), Alejandro Pérez (Sant Boi), Isabel Marcos (Sant Andreu de la Barca) o Antonio Moreno (Corbera).